Stek lite squash istället.

Här kommer ett förslag på alternativ till dig som vill äta något annat än potatis ibland. Jag tycker det är kul med variation, dessutom har squash (zucchini) lägre GI-värde för dem som tänker på sådant. Det här passar bra till kött, fisk eller som delar av en vegetarisk måltid.

Skölj din squash noga och skala den sedan med potatisskalare. Jag tycker det är gott att låta lite av skalet sitta kvar. Fortsätt sedan skala remsor av squashen med skalaren till det inte går mer. Finhacka vitlök och fräs den mjuk i olivolja. Släng i squashremsorna och fräs ihop allt hastigt. Smaka av med svartpeppar och örtsalt. Stek inte för länge, då blir det mest geggigt.

 

Share on Facebook

4 thoughts on “Stek lite squash istället.

  1. Kul att du hittade in till vår sida =) Vi brukar ofta göra en “zucchinisallad”, där vi grillar tunna skivor i en torr grillpanna, och sedan strör över pressad vitlök, finhackad chili, citronsaft, mynta, olivolja och sånt där. Men det här lät ju som en väldigt god variant, den ska vi absolut testa snarast!
    / Jessica

  2. Det där ska jag testa. Köper alltid squash men sen blir det liggande till jag i panik hackar i den i nån röra bara för att inte behöva slänga den..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>